vineri, 21 septembrie 2007

Pisica neagra a poeziei


Pisica neagra a poeziei este vechea superstitie a cititorului, care vizeaza rima. Daca o poezie nu are rima, nu iaste buna. Dar ce iaste poezia? Pentru mine o poezie nu rimeaza la comanda, nu rimeaza fix si de cele mai multe ori rimeaza la modul cel mai subtil, lasand urme fine in auz, datorate unui ritm al ei intrinsec si muzicii pe care o contine in sine.


Poeziile de genul: Ma priveai dintr-o oglinda/Cu ochi dulci si migdalati/Aratai ca o pisica/Imbracata in colanti-, imi dau fiori reci pe sira spinarii si imi provoaca o reactie de respingere automata. Pe de alta parte, tipii care rimeaza si tipii care nu rimeaza, nu au prea stat niciodata la aceeasi masa, decat daca era rotunda, astfel incat sa nu se certe pe tema "Cine sta in capul mesei?".


Acestea fiind spuse, pisica mea nu e neagra, e blonda, nu sta la mangaiat, ci musca si cu toate astea, este cea mai frumoasa pisica din lume. Cat ma priveste pe mine, eu admir lirismul din proza, mai tare decat pe cel din versuri, asa incat era si normal sa scriu diferit. Poezia pe care eu o admir cel mai tare, care e frumoasa prin mesaj si starea pe care o transmite, nu stiu sa aiba un autor renumit. Am auzit-o la Radio Hit, in anii adolescentei mele, si cred ca are un autor necunoscut, de tipul student din campusul Maiorescu. Si ea suna cam asa:


Pe strada Sfântul Spiridon
S-a răsturnat un car cu fân
Dacă-mi spui că mă iubeşti
De ce-ai plecat ieri la Galaţi?



Nu ca-i misto? ;)



4 comentarii:

Becky Cheung spunea...

Interesting blog. Hello all the way from Singapore ;)

raly spunea...

vreau si eu pisica :P ca a ta.......oofff...diacriticile astea

raly spunea...

si eu vreau pisica :P ca a ta....ooff...diacriticile astea

raly spunea...

ooff...ce ma enerveaza asta cu Singapore-ul lui....ca acu nu (mai)sunt interesanta....mi-a umbrit asta toata initiativa....si m-am urnit greu sa scriu...ppfffp....oare intelege ce vb?

 

Blog Counter