marți, 20 octombrie 2009

reporting back from GH

GH inseamna Gura Humorului. Ajunsa in Iasi vineri noapte, am facut o mica oprire la urgente sambata foarte de dimineata. Ma zbateam in chinurile unei enterocolite, ceva nou cu care nu m-am mai intalnit pana acum, deci am inovat si la capitolul maladii:)), in timp ce ma uitam cat entuziasm prezinta echipa de medici tineri ai Spitalului de Urgente din Iasi. Celebru prin aparitiile de la stiri, doctorul Tudor Ciuhodaru nu a cedat la insistentele mele in a ma diagnostica cu alergie alimentara si bine a facut. Toata treaba s-a rezolvat cu o perfuzie de scobutil versus algocalmin, si cateva zvarcoleli. :)

Apoi am decis ca in loc sa fiu bolnava la mine acasa, mai bine sa fiu bolnava la munte si am plecat la Gura Humorului la o petrecere. Acolo la 0 grade Celsius ne-am adunat vreo 30-35 de oameni bine intentionati, pusi pe petrecere si a iesit bine de tot. S-a lasat cu discoteca in aer liber, sub padurea de brazi, foc de tabara, gulas gatit in ceaun urias de fonta, direct deasupra focului, moment artistic cu coregrafie, costume si regie proprie, nu unul ci doua torturi (nu am gustat deloc deloc, sa-mi spuneti daca erau bune), si asa mai departe. Din pacate eu nu am rezistat decat pana la ora 21.00 cand m-am retras discret spre camera mea. Durerea si lipsa somnului din noaptea precedenta devenisera de nesuportat. Partea buna a fost ca am reusit totusi sa dansez, sa rad cu gura pana la urechi, sa cunosc 30 de oameni absolut bestiali si am si filmat totul:))))

Inapoi la Iasi, simtindu-ma mult mai bine, ma pregatesc pentru iesiri in oras la ceaiuri aromate, si colindat in orasul tomnatic. Dupa vreme, as spune ca locuiesc undeva intr-o zona de coasta a Marii Britanii. Este o ceata densa, cu ploaie abundenta si frig coplesitor. Asta insa nu ma va impiedica sa ma bucur sa plimbari. Tocmai ieri o bicicleta a fost cumparata si asteapta sa fie inaugurata:) In alta ordine de idei, nu mai tarziu de 25 oct trebuie sa raportez inapoi la unitatea din capitala, intrucat am fost acceptata la un training nou, pe o tema mult draga mie: cea a dialogului intercultural. Cu mai multe detalii, data viitoare cand ne intalnim.

Nu pot sa nu semnalez pentru impatimitii de lectura cartile absolut bestiale care sunt scoase acum la reducere prin librarii: asa am citit John Berendt, Miezul noptii in gradina binelui si a raului; Michael Moore, O treaba murdara; Will Self, Cucul si pupaza si sunt mult mai multe carti bestiale. Cautati sa cumparati Stephane Audeguy si a sa Teorie a norilor, o carte superba, sau Jonathan Franzen, Al 27-lea oras, am mai zarit si un Saul Bellow si mai departe va alegeti singuri:) Cert este ca oferta depaseste orice asteptare in momentul de fata. Deci spor la lectura!

p.s. Pe drum m-au captivat merii plini de fructe coapte, cu frunze uscate si ude de ploaie. Una din cele mai frumoase imagini. Toata zona e impanzita de flori, livezi, turme de animale care pasc libere si cultivatori de cartofi care isi vand marfa la drum. De altfel la pensiunea unde am stat, care era finantata printr-un program SAPARD, mancarea era extrem de buna si multe dintre produse erau de casa. Am si cumparat un borcan cu dulceata de visine, servita la micul dejun. Nu puteam rezista.:)

p.p.s. Pont pentru iubitorii de dulciuri si nu numai: in Gura Humorului exista un magazin, din sensul giratoriu din centru, cum mergi spre Suceava, prima la stanga (e patiserie, cofetarie, laborator propriu si autoservire pe deasupra). Inauntru miroase ca intr-o bucatarie de la tara:) Majoritatea oamenilor din zona sunt mari crescatori de animale si am inteles ca tot in GH este un magazin unde mezelurile sunt ca de casa. Dar la aceasta cofetarie/patiserie/all-in-one se gaseste o ciocolata de casa extraordinar de buna:) Deci, la atac!

Niciun comentariu:

 

Blog Counter