luni, 21 aprilie 2008

Muzeul sarmalelor



In weekendul Floriilor, mare targ mare la Muzeul Taranului Roman. Inghesuiala de oale si cani, mobila si ii, podoabe si unelte. Lumea a venit in numar foarte mare, pentru ca si vremea a fost ingaduitoare cu evenimentul si ne-a tinut in soare cu 28 de grade celsius. Era si mancare buna, sarmale de post si de frupt, cu paine de casa, placinte cu nuca si cu branza, kurtos colaci si piese pe gratar-de forma carnaciori de oaie sau ceafa de porcusor. Berea la dozator n-a facut rau nimanui daca e consumata moderat. Asa ca da-i si petrece. Unde mai pui ca seara in Clubul taranului a rasunat muzica buna, un pic de jazz vineri, un pic de Dj Vasile duminica. Lume boho chic, relaxata, in iarba neincapatoare din fata muzeului. Eu am achizitionat vreo 5 cani de korond-ceramica aceea albastra cu motive albe, foarte frumoasa dar si singura practica, nu se umezeste, rezista excelent etc. Am mai luat o farfurie de Vladesti-slabiciunea mea desigur-, in care am asezat 3 oua frumos incondeiate, specialitate bucovineana si un clopotel cera-mic, pictat vesel. Mi s-a mai lipit de mana nu stiu cum un castron din lemn, numa bun de tinut citrice in el. Si alte cadouri pentru lume. Frumos, sanatos si gustos!

Targuri au mai fost si prin alte parti ale orasului. Eu am mai dat o tura prin Muzeul satului, unde nu erau asa multi mesteri ca la MTR, dar atmosfera era foarte placuta si acolo. Nu m-am lipit decat la o inghetata servita cu mare pofta langa caruselul vechi din muzeu. Cu toate astea am impartit un colt de iarba cu carabusii de mai. Deci a meritat.

Niciun comentariu:

 

Blog Counter